Nu de meeste racefietsen die verkocht worden voorzien zijn van schijfremmen krijgen we ook steeds meer vragen en opmerkingen hierover. We adviseerden de klanten om de remblokken goed in te remmen door een flink aantal keer langzaam te remmen en langzaam tot stilstand te komen en weer door te fietsen. Dit geldt natuurlijk ook na het vervangen van de remblokken. Maar je wilt natuurlijk het liefst gewoon lekker gaan fietsen met je nieuwe fiets en niet in het begin met je remmen bezig zijn.
Wij remmen de (nieuwe) remblokken voor u in! Wel zo makkelijk.

Waarom moet je nieuwe remblokken van schijfremmen inremmen?

  • Door het op de juiste manier inremmen ontstaat er een harder en duurzamer remvlak
  • De rem vertraagt direct beter dan niet ingeremde schijfremmen.
  • Goed ingeremde blokken piepen minder snel.
  • De remschijven en blokken krijgen een beter aansluitend contactvlak met elkaar.

Wat houdt het goed inremmen van schijfremmen precies in?

Wij hebben een apparaat ontwikkeld waarmee wij de remblokken goed in kunnen remmen zonder op de nieuwe fiets te moeten fietsen. Het apparaat laat de wielen hard draaien. Nadat ze op snelheid zijn knijpen we de remmen in, waardoor de schijven flink warm worden. De remblokken bestaan uit kunsthars met daarin stukjes metaal en kunststof. Door op de juiste manier de schijfremmen in te remmen ontstaat er een dun laagje op de remschijf. Daarnaast is het remblokje harder geworden waardoor deze duurzamer is geworden.

Onderhoudtips:

  • Ontvet de remschijven altijd na alle vormen van onderhoud.
  • Gebruik uitsluitend remmenreinigers op alcoholbasis.
  • Plaats nooit oude schijfremblokken op een nieuwe remschijf. De oude schijfremblokken zullen geen smeltlaagje op de nieuwe schijf overbrengen.